Recorregut Tornada

Aqui teniu el link de la tornada del 2013  http://www.strava.com/activities/52565136
Son 215 kms i 3200 mts de desnivell.

La sortida la farem des de El Poblado i ja começarem amb el primer port del dia. El Alto de San Roque, 5kms al 5% que ens haurem de prendre amb molta calma. Aquesta carretera serveix per saltar de la Vall del Cinca i Pantà del Grado, a la Vall del Esera i Pantà de Barasona. Arribarem a Graus , vorejarem el pantà, i agafarem una carretera secundària que ens porta a Capella.

Allà girarem a la dreta i farem el port de Laguarres, 11 kms al 5%, amb algun km al 8%.

Al 2013 vàrem fer un altre port, però aquest es el que es puja a la marxa Puertos de Ribagorza, i diuen que és més dur i més maco. La carretera està molt ben asfaltada, i un cop coronat baixarem fins a Benabarre, per enllaçar amb la N-230 que porta a la Vall d'Aran.

Farem uns 15 kms de Nacional, una mica de tobogans amb 1 i 3 kms pujant amb un desnivell del 4% i la resta en baixada per anar a buscar la vall del Noguera Ribagorçana i Puente de Montañana. En aquest punt, creuarem el riu entrarem a Catalunya i començarem la tercera dificultat del dia: l'Alt de Monllobar.

Seran 9 kms al 6%, per tant un autèntic port, per una carretera sinuosa i gens transitada. Coronarem al km 75, i a dalt farem el primer gran avituallament del dia.

Ens deixarem caure durant 15 kms per arribar a Tremp i buscar un altre riu: el Noguera Pallaresa. Llavors agafarem la carretera que ens porta a Isona, però ens desviarem per pujar a Comiols per Sant Salvador de Toló.

Aquest port es el Coll de Comiols, i per on el pujem son 21 kms al 3% de mitjana, però es un port molt variat amb zones fortes, zones més suaus. El paissatge és molt maco i el trànsit gairebé nul. La part final s'endinsa dins un bosc i les ombres s'agraeixen quan és estiu.

Un cop superat el port, farem 25 kms de baixada fins Artesa de Segre. Aquesta part és diferent de l'edició del 2013, però el que busquem es que la part final sigui per una carretera amb menys trànsit.

D'Artesa anirem a Agramunt, tot superant un petit coll, i a Agramunt dinarem al mateix lloc on haurem esmorzar el dia anterior. Un cop dinats, la tornada la farem desfent el camí d'anada, es a dir, carretera tranquila fins a Cervera, i a Cervera agafar la antiga NII que te un trànsit nul, per pujar a la Panadella.
Cal tenir en compte que des de Agramunt la carretera sempre pica amunt, tot i que llevat dels darrers 4 kms, no es pot considerar un port.

Un cop a dalt, ens quedarpa baixar els 20 kms fins a Igualada, i haurem completat un cap de setmana amb 400kms i 5000mts de desnivell.